DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Koçluk, Liderlik ve Kariyer Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EBA 550
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere iş ve özel yaşamlarında doğal liderlik tarzlarını ortaya koymaları yönünde gerekli koçluk yaklaşımlarını öğretmek ve kendi yaşamlarının liderliğini ele alarak kariyerlerine yön vermeleri için gerekli donanımı kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Koçluk yaklaşımı ile etkili bir liderlik için gerekli liderlik yetkinliklerini açıklayabilir,
  • Öz değerlendirme yaparak kendi liderlik stillerini tanımlayabilir,
  • Derin dinleme ve etkili soru sorma tekniklerini sınıflandırabilir,
  • İş ortamında koçluk yaklaşımını kullanarak ekip yönetimi ve kariyer yönetimi esaslarını açıklayabilir,
  • Koçluk yaklaşımı ile etkili ifade ve iletişim tekniklerini tartışabilir,
  • Geri bildirim esaslarını öğrenerek geri bildirim görüşmesi yapılabilir,
  • Bir gelişim aracı olan “Mentorluk”’un kurumsal hayattaki esasları ve prensiplerini açıklayabilir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında öğrenciler temel koçluk becerileri ile liderlik stillerini öğreneceklerdir. Değerleri, güçlü ve gelişim alanları ile kendilerini daha iyi tanıyacaklar ve keşfettikleri kendi liderlik stillerinde koçluk yaklaşımını nasıl sergileyebileceklerini öğreneceklerdir. Kariyer planlama için gerekli değerlendirme ve öz yönetim araçlarını öğrenecek ve deneyimleyeceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ortamını oluşturma, içerik ve sorumluluklar hakkında genel bilgilendirme Koçluk nedir, ne değildir. Koçluk ve Liderlik İlişkisi Liderlikte "Dönüşüm Modeli" Hughes, R., R. Ginnett, and G. Curphy. "Leadership: Enhancing the lessons of leadership." (2012). Chapter-1
2 Dönüşüm Modelinde farkındalık evresine giriş Etkin Dinleme ve etkin dinlemede 3 seviye; Deneysel Öğrenme: Etkin dinleme üzerine eşli koçluk ve takım egzersizleri Business Today Buddha In The Boardroom The Art Of Deep Listening Steps To Personal Mastery,Santosh Babu, Eylül 2014
3 Dönüşüm Modelinde farkındalık evresine giriş Etkin Dinleme ve etkin dinlemede 3 seviye; Deneysel Öğrenme: Etkin dinleme üzerine eşli koçluk ve takım egzersizleri TEDxManhattanBeach The Power of Belief -- Mindset and Success-Eduardo Briceno
4 Güçlü Yönler ve Gelişim Alanları Vaka çalışması-Ekip Yönetiminde Güçlü ve Gelişim Alanlarının Keşfi Deneysel Öğrenme: Güçlü yönler ve gelişim alanlarının keşfi üzerine eşli koçluk görüşmesi uygulamaları Hughes, Ginnet, Curby
5 Kendini Yönetmek ve Kendini Değerlendirmek Amaç ve hedef belirlemek Kendini Değerlendirme Aracı: GZFT (SWOT) analizi yapmak Kendini Yönetme Aracı: Boyatsiz Özgüdümlü Öğrenme Deneysel Öğrenme: SWOT analizi oluşturma üzerine takım egzersizi Hughes, R., R. Ginnett, and G. Curphy. "Leadership: Enhancing the lessons of leadership." (2012). Chapter-3
6 Değerler; Değerlerin keşfi; Kararlar ile seçimlerde değerlerin yeri ve önemi Deneysel Öğrenme: Değerlerin keşfi üzerine takım egzersizi ile eşli koçluk görüşmesi uygulaması Hughes, R., R. Ginnett, and G. Curphy. "Leadership: Enhancing the lessons of leadership." (2012). Chapter-5
7 Liderlik ve koçluğun liderlikteki önemi; Liderlik yetkinlikleri; Liderlik Stilleri; Vaka Çalışması- Ekipte farklı liderlik stilleri Envanter Uygulaması-Liderlik Stillerinin keşfi Leadership Excellence - D. Ulrich N. Smallwood , Harvard Business Review
8 Ara Sınav
9 Deneysel Öğrenme: Liderlik stilleri üzerinde farkındalık geliştirecek eşli koçluk görüşmesi uygulaması Liderlikte etki yaratmak ve etkili ifade etmek Liderlikte hikaye anlatımı teknikleri Deneysel Öğrenme: Oyunlaştırma tekniği ile etkili ifade egzersizi Hughes, R., R. Ginnett, and G. Curphy. "Leadership: Enhancing the lessons of leadership." (2012). Chapter-8 and 11
10 Geri bildirim İletişimde takdir Geri bildirimde koçluk teknikleri ve görüşme akışı Vaka Çalışması: Geri bildirim görüşmesi tasarımı Deneysel Öğrenme: Geri bildirim görüşmesinin deneyimlendiği takım egzersizi Ders notu ve sunumlar
11 Değerlerle yönetim ve çalışan bağlılığı Vaka çalışması: Değerlerle Yönetim Koçluk Araçları:"Seçim Çarkı" ve "Beyin Fırtınası" Koçluk uygulaması Hughes, R., R. Ginnett, and G. Curphy. "Leadership: Enhancing the lessons of leadership." (2012). Chapter-9
12 Yetenek Yönetimi ve Kariyer Yönetimi Bileşenleri Gelişim Planlama Gelişim Faaliyetleri Bir gelişim faaliyeti olan “Mentorluk”’un kurumsal hayattaki yeri ve önemi Vaka Çalışması: Gelişim Planlaması Coaching and Mentoring Richard Luecke Chapter 7-8-9
13 Proje Ödevleri Proje rehberi
14 Proje Ödevleri Proje rehberi
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Lecture notes and Powerpoint presentations

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Harvard Business Review, Articles on leadership, management and coaching
  • Richard Luecke How To Develop Top Talent And Achieve Stronger Performance (2003 Harvard Business School Publishing Corporation)
  • Whitworth,K. Kimsey, H. Kimsey, P. Sandahl Coactive Coaching
  • R.Boyatzis A.McKee New Leaders
  • Dr. Rıza Kadılar, Özlem Balkan, Mentorship
  • R.Charan S. Drotter, J.Noel The Leadership Pipeline
  • Bill George Discover Your True North
  • Matthew McKay, Patrick Fanning; self-reliance

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
20
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
24
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
11
    Toplam
113

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest